4.4. De Sperwer Onze Etalage Te poets Verhaal Remo

Mensen komen hier graag

Remo
Klant van het Fietsproject
Bij het Fietsproject is Remo een klant van het eerste uur. Dat zal hij om meerdere redenen ook blijven: ‘De sfeer is warm en het werk wordt heel secuur gedaan.’
‘Heel mijn familie is met een klein fietsje in de hersenpan geboren,’ knipoogt Remo. ‘Mijn vader, mijn vrouw, mijn zoon en ikzelf zijn allemaal fervente fietsers.’ Daarnaast is Remo sportleraar en eigenaar van een mountainbike-verhuurbedrijf in Berlare. De wegen van Remo en het Fietsproject moesten elkaar dus vroeg of laat wel eens kruisen.
Het werd eerder vroeg dan laat: ‘Ik was één van de allereerste klanten,’ zegt hij. ‘Jaarlijks brengen we zeker een tiental van onze persoonlijke fietsen binnen. Vorige winter heb ik zelfs een zestigtal van onze verhuurfietsen voor winteronderhoud binnengebracht, telkens per tien’.
Onder de microscoop
Over de kwaliteit van het werk heeft Remo niets dan lof: ‘De secure manier waarop de mensen hier fietsen poetsen grenst aan het ongelofelijke,’ zegt hij. ‘Zelfs met een microscoop vind je er niets meer op. Bovendien worden er voor dat perfecte werk vooroorlogse prijzen gevraagd.’
Toch is het niet alleen het resultaat dat Remo naar het Fietsproject leidt: ‘Er straalt veel warmte af van het project. Ik kom hier graag en sla graag een praatje met Franky (begeleider Fietsproject, red.). Bovendien vind ik het prachtig dat mensen met een beperking dit werk doen. Daarbij gaat het zowel om hun welzijn als om het afleveren van kwaliteitsvol werk. Franky kijkt het werk ook altijd nog eens grondig na.’
Prijs-kwaliteit
Ook met de aankoop van tweedehandsfietsen heeft Remo ervaring: ‘Ik heb hier al een vijftal fietsen gekocht voor mijn kleinkinderen. Van een fiets van 25 euro kan je natuurlijk niet hetzelfde verwachten als van een nieuw exemplaar, maar wat mij betreft zit de prijs-kwaliteitsverhouding goed. Bovendien kon ik één van de fietsjes, waarvan het trappertje bleef loskomen, gewoon komen omruilen.’
Wat heeft hij zoal zien evolueren in de lange tijd dat hij klant is? ‘De kwaliteit was al van bij aanvang supergoed, maar ik heb het gemeenschapsgevoel wel zien toenemen. De manier waarop er wordt samengewerkt en samengeleefd, het koffiedrinken, het koken en het samen eten… het draagt allemaal bij aan die warme sfeer. Iedereen die ik ken, komt hier graag.’

Deel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Nieuwsbrief

Wens je graag nieuws van De Sperwer te ontvangen? Schrijf je dan hier in.

Skip to content